Bényúz

Bartók iskola digitális újságja!!:D

Váci kirándulás

A tavaszi szünetben az iskola néhény hetedik-nyolcadikosával, valamint Csilla néni, Zsuzsa néni és Huber Gabi néni társaságában elmentünk Vácra.Először busszal, majd vonnattal utaztunk. A vonaton mindenki ehetett, ihatott.

Először megnéztünk egy templomot, majd elmentünk a múzeumba, ahol bemutatkozott az idegenvezetőnk. Elmesélte, hogy milyen körülményxek között találták meg a múzeum múmiáit és koporsóit.

Maga a múzeum a föld alatt volt, ahol nem csak múmiákat láthattunk, hanem régi temetkezési szokásokról is olvashattunk. Az idegenvezetőnk rengeteg érdekes dolgot mesélt nekünk. Csak három múmia volt kiállítva, viszont annál több koporsót láthattunk. A koporsókon lévő írások kicsit eltérőek voltak a maiaktól, de érthetőek.

A múzeumlátogatás után megnéztük Magyarország egyetlen diadalívjét, amit szintén tén Vácon lehet megnézni. A kirándulás közben néhány fiú előszeretettel dobálta a lányokat hóval.

Visszafele  vonattal, majd busszal mentünk haza.

Képeket később mellékelünk.

Írta: Bagossy Noémi

Oldal: Váci kirándulás
Bényúz - © 2008 - 2024 - benyuzujsag.hupont.hu

A HuPont.hu honlap ingyen regisztrálható, és sosem kell érte fizetni: Honlap Ingyen.